de reis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu de reis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu

de reis

Door: brendaUSA

Blijf op de hoogte en volg Brenda

08 Juni 2010 | Nederland, Breda

Hoi iedereen,

Hier een berichtje vanuit de USA :D jawel ik ben er geraakt haha.
Maar wel met heel veel tegenslagen.

Zoals jullie weten ben ik zondag 6 juni vertrokken.
De problemen begonnen de week ervoor al. Ik vloog met Britisch airway en die staken op het moment. Dus de helft van de vluchten gaat wel en de andere helft niet. En je raad het al mijn vlucht werd gecanceld.
De donderdag voor mijn vertrek wist ik eindelijk hoe laat ik moest vliegen.
Ik zou om 11.55 vertrekken vanaf schiphol. Dan vlieg ik naar Londen, waar ik 6uur moest wachten op mijn volgende vlucht. En dan zou ik verder gaan naar New York.

Nou zondag dus om 6uur in de auto, samen met mijn ouders en oma.
Rond 9uur waren we op schiphol. Om 10uur zou er iemand komen van CCUSA om mijn op het goede vliegtuig te zetten en nog informatie te geven.
Wij gewacht tot 10uur niemand te zien. Dus gebeld, stond hij in de file.
Eenmaal aangekomen, mijn ticket gehaald en nog wat uitleg en tips gekregen.
Nou afscheid nemen van papa, mama en oma en opweg naar het vliegtuig.
Net optijd de juiste gate gevonden en het vliegtuig vertrok.

Na een uur was ik in Londen en kon het lange wachte beginnen. Gelukkig hadden ze daar een starbucks, dus veel koffie gedronken, gelezen, geslapen, rondjes gelopen.
Eindelijk 5uur de gate ging open. Ik er naar toe en weer wachten.
Uiteindelijk kregen we begricht dat het vliegtuig 2uur vertraging had.
Heb ik weer :S

Nou in het vliegtuig eindelijk duurde het nog 1uur voor we eindelijk vlogen.

Het was een lange zit en niet echt confortabel. Ik kreeg eten en drinken in het vliegtuig en kon films kijken, maar daar hield het ook mee op.

Nou na 8uur was ik eindelijk in New York. Langst de duane, verschillende papieren moeten invullen, vingerafdrukken, foto's heel de zooi (weer een half uur verder)
Opzoek naar terminal 4 waar ze me op zouden staan wachten. Het was ondertussen 24.00 (local time).
Ik zoeken en zoeken en uiteindelijk was ik er dan. Opzoek naar de persoon van CCUSA.
Ik hoor ineens mijn naam en er komt iemand op me afgerend.
Hij was net van plan om te vertrekken terug naar het hostel, omdat hij niet wist hoelaat ik kwam.
Had ik ff geluk!

Nou een uur in zo'n geweldige gele taxi en ik was eindelijk op de plaats waar ik kon slapen. Ik was helemaal kapot en wou alleen mijn bed in!
Dus nog een beetje uitleg gekregen over hoe ik in Chicago moest komen de volgende dag. Een kleine rondleiding gehad en mijn kamer aangewezen. Er was mij verteld dat we met z'n 3e sliepen. Dus ik doe om 2.30uur de kamer duur open en loop naar binnen. Zie ik 8 hoofden omhoog komen! Ik schrok me eigen kapot...
Hier had ik niet opgerekent.
Nou ik mijn bed in voor een paar uur slaap, want ik moest om 7.00 's ochtends weer verder reizen... Lucky me :S

Om 6uur werd iedereen wakker en ik dus ook. Ff gedouched en de andere personen opgezocht die ook naar Chicago moesten.
Om half 8 uiteindelijk vertrokken we naar de bus richting het vliegveld Laguirdia.
Stresvolle rit, want we wisten niet waar we eruit moesten. Dus op een gegeven moment zijn we zomaar ergens uitgestapt en gaan vragen.
Bleek dat we aan de andere kant van het vliegveld moesten zijn. Wij lopen en zoeken, alle kanten opgestuurd, behalve de goede.
Uiteindelijk een taxe gepakt en die snapte eigelijk niet echt waar we naar toe moesten.

Uiteindelijk gevonden waar we moesten zijn en we hadden nog een uur en nog niks gegeten. Dus grote honger!
Wij naar de balie om ons te laten inchecken, bleek dat er geen tickets klaar lagen. :S handig.
Dus ik gelijk bellen naar CCUSA, en maar bellen en bellen. Ik dacht op dat moment dat ik gek werd.
Uiteindelijk heeft die mevrouw van het vliegveld het gesprek overgenomen en toen was het ineens heel snel geregeld.
We kregen een ander vlucht, via een andere organisatie. Dit betekende dat we weer op zoek moesten op dat super grote vliegveld! Help.
Bleek dat er een gratis bus reed, rond het vliegveld. Daar maar ingestapt en gevraagd of hij een seintje wilde geven als we er waren.

Uiteindelijk stonden we dus op de goede terminal. Werden we opgejaagd omdat het vliegtuig dus bijna zou gaan. Ingecheckt, koffers weggebracht en naar de juiste gate gerend. We waren ondertussen al 3x omgeroepen.
Zo'n stresvol moment. Nou uiteindelijk waren we onderweg naar Atlanta, niet bepaald de plaats waar we naar toe moesten. Maar we moesten dus heel leuk nog een keer overstappen.

Na 1 uur in het vliegtuig waren we er en moesten we 2uur wachten op het laatste vliegtuig richting Chicago. Het einde kwam in zicht en het aftellen begon.
Een half uur van te voren werd omgeroepen dat het vliegtuig nog niet was geland, dus dat we zowiezo vertraging hadden. Joepie! again...
Ik dacht dat ik gek werd!
Na een uur kwam eindelijk het vliegtuig en konden we instappen.

Nou nog 2uur en we zouden er zijn. Ik had ondertussen behoorlijk last van mijn jetlag.
Nou eindelijk geland, opweg naar onze koffers en naar Scott die ons kwam ophalen.
Nog 3 kwartier met de auto en we waren eindelijk aangekomen op Shady Oaks. Mijn plaats voor 9 weken.

Kleine rondleiding gehad, en de andere personen ontmoet.
Ik slaap in een slaapzaal met 6 andere.
Een tijdje gepraat, gedouched en dan gaan slapen. Vanochtend om 9uur ontbeten en informatie gehad en de regels.
Nu dus even vrij en om 2uur gaan we naar de wallmarkt :)

Verder weet ik nog niet wat de bedoel is. Maar ik weet wel dat ik hoofdpijn heb van al dat Engels!
Maar het gaat nu wel een stuk vloeiender haha.

Nou ik ga maar plaats maken voor iemand anders, want er staat hier een grote rij haha :P

Owja het weer hier... het regent :S
Niet hard maar het regent :(
Maar het is niet zo koud als in Nederland, dus dat scheelt.

Nou tot de volgende keer weer!

Groetjes





  • 08 Juni 2010 - 17:17

    Olaf:

    Mooie reis gehad dus. De regen is ook wel lekker dan kan je rustigaan wennen aan het buitenland met een Nederlands weertje. Veel plezier verder daar en succes met je stage.

    Groeten Olaf

  • 08 Juni 2010 - 17:36

    Sylvie:

    Jezus, wat een reis ! Ik zou gillend gek worden denk ik. Thanks voor je smsje nog trouwens, je krijgt de groetjes terug van school en 'T IJ.
    Het is wel even wennen zo zonder jou hoor haha, niemand om 1...2...3 tegen te zeggen. Vandaag weer grrrr !

    Heeeeeel veel plezier !

    xx

  • 08 Juni 2010 - 19:13

    Ninna:

    Leuk om te lezen allemaal.
    Maar wat een reis...Ik zou echt helemaal kapot zijn denk..
    Een heel gedoe, maar uiteindelijk ben je er dan. En hopelijk word het een hele leuke tijd!
    Nog heel veel plezier en succes daar!

    xxx Ninna

  • 08 Juni 2010 - 21:21

    Wilco:

    Echt! Wat een helse reis!! Respect!
    Good luck!!

  • 08 Juni 2010 - 23:53

    Thomas:

    Goh goh, en ik maar zeggen dat het allemaal wel mee zou vallen op het vliegveld!! Zels ik zou er verdwalen denk ik!! Nou ik zou zeggen geniet er van want zoiets maak je niet vaak meer mee denk ik! Have Funn!! xx

  • 09 Juni 2010 - 10:50

    Janneke:

    wow hahaha, ik werd er zelf gewoon helemaal gestresst van toen ik het las! :P

    Wat heb je al veel meegemaakt zeg! Heftig! Maar wel kei gaaf! Dat maak je niet elke dag mee. Ik ben echt jaloers, ik wil ook weg uit dit gat! Heftige dingen nog gebeurt btw, maar daar stuur ik nog wel een mailtje over..

    Hier regent het ook pijpenstelen en het is warm..zo'n 20 graden :P

    Nou heeeeeel veeeel plezier en geniet ervan! xxxxx(L)

  • 09 Juni 2010 - 11:02

    Sylvie:

    Ik wens je veel plezier met de terugweg !

    xx

  • 09 Juni 2010 - 14:26

    Tessa:

    heej brenda,

    nou onder het motto 'weer n vlieg ervaring rijker' ben je er dan toch geraakt! veel plezier!!!!!!!!! hier alles nog rustig trouwens........ x tessa

  • 09 Juni 2010 - 14:51

    Senna:

    Klinkt allemaal ehm.. Ja erg stress vol! Maar je bent er dan toch gekomen!
    Heel veel plezier Bren! Maak er iets leuks van!
    Kus uit Breda

  • 09 Juni 2010 - 15:24

    Agnes:

    Wat een reis zeg, gelukkig wist je dat vrijdagavond nog niet....
    Veel succes verder,


  • 10 Juni 2010 - 20:46

    Daan En Chris:

    Hoi Brenda,

    Je hebt echt waar gehad voor je geld. Lekker lang van je vliegreis naar het summer camp kunnen genieten! Hopen dat je even tijd krijgt om te wennen daar en over je jetleg heen te komen.
    Het wordt vast een hele leuke tijd daar in de USA. Geniet ervan! Fijn dat we via deze site op de hoogte kunnen blijven van je avonturen; leuk om te lezen.
    Heel veel Brabantse groetjes, van ons en de mannen. Hou doe!

  • 15 Juni 2010 - 08:12

    Dorien:

    Hey Zusje!
    Wat een reis zeg! Maar je bent er dan eindelijk gekomen! Hoop dat je daar echt een hele leuke tijd hebt en het een super ervaring zal zijn!
    Hier alles rustig, heb van t weekend m'n enkelbanden verrokken, dus dat is wat minder!

    Ik kijk uit naar je volgende verslag! Begreep dat je pas vd week moest beginnen en je vorige week ff lekker kon wennen en relaxen:) Ook fijn!

    Groetjes XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

special needs camp for 9 weeks and 1 week to travel :)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Terug in NL

15 Augustus 2010

Bijna thuis...

30 Juli 2010

de laatste weken!

03 Juli 2010

weekend vrij

03 Juli 2010

weekend vrij
Brenda

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 13009

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 Juli 2013

op ondekkingsreis

06 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: