weekend vrij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu weekend vrij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu

weekend vrij

Door: brendaUSA

Blijf op de hoogte en volg Brenda

03 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi iedereen,

Hier ben ik weer. Ik schrijf eigenlijk meer verslagen dan ik had verwacht. Maar dat is omdat ik jullie zo veel wil vertellen. Ik maar hier zo veel mee!

Week 4 is vandaag begonnen en de tijd vliegt! Het is op het moment super warm weer en de stormen en tornados zijn gaan liggen. Eindelijk.
Dit zal ik miss ff uitleggen. In de eerste 3 weken hadden we redelijk veel stormen en 1 tornado. Dit betekende dat we met de kampers onder de grond moesten. Daar is een soort schuilkelder en dan zingen we liedjes tot het over is.
De stormen zijn nu niet zo en meer, maar met die tornado moest ik toch ff slikken. En het gaat hier zo snel. In NL zie je aankomen wanneer er een storm komt, maar hier is het in 5 minuten heel ander weer. Zo is het zonnig, je gaat naar de wc en het is donker!

We hebben ook eindelijk ons weekend vrij gehad. Wat was ik daar aan toe zeg! We hebben nu ook meer van Amerika gezien.

Vrijdag zijn we naar de bios geweest met z'n alle. Geen idee meer wat voor film, maar hij was super grappig. En natuurlijk (zoals het hoort in de USA) met een grote bak popcorn en cola. Vraag hier een normaal formaat en je krijgt een huge one!!!

Zaterdag ben ik met 4 andere naar een poolparty geweest. Jawel een echte Amerikaanse... :D
Het was van een vriend van Kate (zij komt hier al 4 jaar). En het was een poolparty voor leeraren van over heel de wereld. Dus veel mensen leren kennen en zoals het hoort natuurlijk met drank (terwijl ik hier eigenlijk nog niet mag drinken). Echte coctails en natuurlijk gewoon bier. Dus mijn dag kon niet meer stuk.
Ook was er een grote BBQ. Na de BBQ gingen we ons omkleden want het feest was gedaan, want de gastheer moest spelen (in een band) op een andere poolparty. En je raad het nooit: wij werden uitgenodigd.
Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen!
Ik reed mee in mijn droom auto (geen idee welk merk, maar ik heb een foto ;) )
Dit was een beetje saai, met kleine kinderen enzo. Toen kwam de gastheer van deze party en vertelde tege mij en Janna (Het zweedse meisje) dat er beneden in de kelder een pingpongtafel, biljart, bar enz... was. Dus wij daar gaan kijken.
Komen we binnen zitten daar allemaal jongens aan de bar. Was wel ff schrikken hoor! Maar toen we eenmaal aan de praat waren was het best gezellig. Een paar shotjes gedronken (niet te drinken) en toen moesten we naar huis.
We waren rond 11uur terug thuis en het was een geslaagde avond!

Zondag zijn we naar Chicago geweest!!! Wat een mooie stad...
Toen we na een treinreis van ander half uur aankwamen besloten we met een tourbus rond te gaan. De tikets waren 35 dollar, maar dan kon je een hele dag met die bussen. Het leek ons wel leuk om Chicago helemaal te zien. En het waren dubbeldekkers met een gids, dus ik weet nu alles van Chicago en de geschiedenis, met mooie foto's erbij.
Nadat we heel Chicago hadden gezien, stapte we uit bij het millenieum park. Daar is een groote 'boon' die weerspiegeld, dus we hebbe super foto's!
Er was ook een foodfestival, dus wij hebben daar geluched, maar dit viel eigeljk tegen. Je moest bonnen kopen en van die bonnen kon je eten halen. Maar het was super duur en je kreeg maar heel weinig.
Na dit footfestival besloten we een andere tour te nemen ben de bus, en die ging door 'china' en de achterbuurt. Deze tuur was eigelijk een beetje saai. En daarna hebben we wat gedronken bij de starbucks. I love it!!!
En weer terug met de tourbus. Hier hadden we weer de zelfde gids als de eerste keer, dus was super gezellig :P haha
En volgende keer moesten we weer naar hem vragen... Dus ja we hebben vrienden gemaakt in Chicago.
Deze tourbus zette ons af in een winkelstraat en gingen we winkelen. Maar we zijn eigenlijk maar in 1 winkel geweest. Want het was best laat en we hadden een uur om te winkelen, maar die winkels zijn ook allemaal huge! We hebben dus maar 1 winkel gehad.
Daarna snel wat gegeten bij de subway en naar de trein, want die ging om 20.45. En jawel we hebben het allemaal gehaald en nee ik ben niet verdwaald :D goed he?!

Kamp verloopt soepeltjes. Ik werk nu in het jongens dorm. Dus dit zijn er 9. Das wel wat anders dan 3...
Het bevalt ook super goed. Ik kreeg een compliment van de 'hoofdbaas' tijdens de weekelijkse stafmeeting. We hebben een jongen Paddy en die is best moeilijk. Hij is blind, hij is doof, heeft een slang om door te eten en kan niet praten.
Al bij Al best iemand die moeilijk is. En ze zei (wel 3x) dat ik het zo goed met hem deed. Hij heeft heel de dag geglimlacht en niet gegild en dat was nog nooit iemand gelukt :) En het enige wat ik deed was Nederlandse liedjes zingen en wandelen. Dus ik ben best trots op me zelf ;) hahaha
Ook al heb ik zeker mijn mindere dagen.

En ik heb een date jongens! Hahah
Aan het eind van kamp (dus week 8) hebben we Banqiut (dit is een bal) en het is normaal dat de jongens kampers de meide counselers mee op date vragen.
Op een avond hadden we disco en in de buurt is een gehandicapte instelling die altijd naar onze party's komen. En er was er 1 die me wilde ontmoeten en na een tijdje gepraat te hebben, vroeg hij me op date omdat ik zo lief en geduldig voor hem was. Hoe lief is dat :D

En ik heb een racoon gezien. Nee ze zijn niet schattig en lief! Ze zijn eng en gevaarlijk!
Ik zat samen met Kate wat te praten na onze dienst (dus na 10uur savonds) en ineens hoorde we een hard geluid, dus ik kijk achter me en kijk recht in de ogen van een racoon. Ik sprong op en begon te gillen (want ze zijn echt heel eng!)
Vervolgens rent hij weg, dus wij gaan terug zitten. Maar dat was niet echt zijn bedoeling, dus hij kwam terug en begon te grommen. Op dat moment zei Kate: RENNEN. Dus sinds dien ben ik bang om alleen te lopen in het donker, zeker als ik een geluid hoor!

Maar ik moet eigelijk over een kwartier weer beginnen met werken, dus ik laat het hier bij. Aangezien ik me ook nog moet omkleden om te gaan zwemmen.

! ding wil ik nog vertellen en dat is dat het morgen hier 4e of July is. En dat houd in: Independence day! Dus ik ben heel benieuwd hoe dit is. Want we gaan naar een groot festival. :D

Nja tot de volgende keer maar weer!
En geniet daar ook nog van de zon, zolang het duurt :D

xxx

  • 18 Juli 2010 - 20:23

    Buren Nellie Robert:

    Leuke verslagen zeg, dat je nog tijd hebt om ze te schrijven...
    Natuurlijk willen we jou langs deze weg van harte feliciteren met je 21e verjaardag, die je nu eens niet thuis viert.

  • 22 Juli 2010 - 20:45

    Wilco:

    Hoi Brenda,
    Nog veel succes in Amerika.
    Wij vertrekken bijna met de Jitsers op kamp.
    Als je onze avonturen wilt volgen kun je kijken op jitsers.blogspot.com

    Groetjes en hou je goed!!!

  • 22 Juli 2010 - 20:46

    Wilco:

    Owja en nog gefeliciteerd met verjaardag... :-)

  • 23 Juli 2010 - 20:53

    Rita:

    Hallo Brenda.

    Hoe gaat het? het is alweer zolang geleden dat we iets van jouw gehoord hebben.
    Hoe komt dit te druk of wat is er gebeurd?

    Hartelijke groetjes Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

special needs camp for 9 weeks and 1 week to travel :)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Terug in NL

15 Augustus 2010

Bijna thuis...

30 Juli 2010

de laatste weken!

03 Juli 2010

weekend vrij

03 Juli 2010

weekend vrij
Brenda

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13047

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 Juli 2013

op ondekkingsreis

06 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: