Terug in NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu Terug in NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu

Terug in NL

Door: brendaUSA

Blijf op de hoogte en volg Brenda

30 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi iedereen,

Ik heb ondertussen wel al een aantal mensen gezien, want ik ben weer terug in ons kleine, natte Nederland.
Ik wil nog 1 laatste verslag plaatsen met mijn belevenissen in NYC en mijn terugreis natuurlijk.

Mijn laatste dag was 2dagen voor ik naar NY vertrok. Maandag ochtend waren er al veel mensen vertrokken naar hun grote reis. Wij hebben nog wat geld uitgegeven in de mall en verder hebben we lekker gezond bij het zwembad. Zo zag onze maandag eruit.
Dinsdag ochtend vertrokken er nog een aantal en we bleven nog met zijn 8e over op het kampterrein. Het was zo stil en deprimerend!
Ik heb dinsdag mijn tas ingepakt en verder een beetje rondgehangen en ijs gegeten samen met Janna. Tot het tijd was om te gaan.
Iedereen die er nog was kwam ons knuffelen en uitzwaaien. Gemma en Deanne brachten ons naar het station. Daar afscheid van iedereen genomen en op de trein gegaan.

In Chicago aangekomen moesten we nog een paar blokken lopen naar het andere station. Nog wat nacht foto's gemaakt en wat gegeten. Daarna naar onze trein gegaan en een plaatsje gezocht.
Daarna vertrok de trein. We hebben eigenlijk best goed geslapen die nacht en overdag hebben we een lijst gemaakt met wat we allemaal wilde doen en zien in NY. Dit was echt een hele lijst!

Nja savonds rond een uur of 7 kwamen we dan eindelijk aan in het reusachtige NYC! We pakte natuurlijk een taxi naar het hostel dat we hadden geboekt.
Daar ingecheckt en een lekkere douche genomen. Ondertussen hadden we ook al een smsje van Kareena (die al vanaf maandag in NY was) of we wat wilde gaan drinken met wat jongens die zij had leren kennen.
Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen he! Dus wij ergens afgesproken en op weg gegaan.
Bleek dat die jongens undercover cops waren. Wat handig was want Sarah was er ook nog en die was nog maar 19, dus mocht eigenlijk nergens naar binnen. Maar hun regelde dat we wel naar binnen mochten.
Nja het was een super gezellige nacht en hun brachten ons nog terug naar huis ook (scheelt weer een taxi)

De volgende dag gingen we om half10 ons bed uit om een ontbijtje te halen en daarna besloten we om naar central park te lopen. Na een wandeling van een uur en veel mensen met reclame afgeslagen waren we aangekomen in central park.
Hier gingen we een wandeling maken en verschillende dingen zien.
Op een gegeven moment waren we eigenlijk zo goed als verdwaald. Maar toch nog de weg terug gevonden. :)
Dat was onze donderdag. Heel vermoeiend en vol blaren!
Donderdag weer wat gaan drinken, maar dit keer niet zo laat gemaakt.

Vrijdag waren we eigenlijk best wel moe en vooral onze voeten. Het was die dag ook echt super warm. Dus besloten om naar de bronx zoo te gaan met de subway.
Hier een hele dag rondgelopen op het gemakje en verder vrij weinig gedaan.
Vrijdag waren we van plan om naar een club te gaan.
De undercover cops zouden ons meenemen naar en club, maar dit ging niet helemaal lekker. We gingen al wat drinken want hun moesten nog werken. Op een gegeven moment vroegen we naar een adres van een club. Bracht hij ons naar een club met alleen maar african american... (negers) niks tegen hun, maar wij voelde ons er niet echt thuis.

Wij weer gesmst, stuurde hij ons naar een irisch pub en hij zou later komen. Hij gaf eerst het verkeerde adres en naam door van da cafe, dus we hebben een uur lopen zoeken. Tot hij dus smste dat hij fout zat :S lekker dan.
Vervolgens is hij niet meer geweest, maar we hadden Mike en Mike leren kennen en die wilde ons wel mee nemen naar een club. Dus eindelijk waren we op weg naar een club.
Was super gezellig en we zijn daar geweest tot 4uur (toen sloot het).
Mike vond het wel leuk om ons mee te nemen naar zijn appartement want hij had een dakbalkon! Hoe vet is dat?!
Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen he... Dus wij mee en Kareena had nog wat jongens leren kennen, dus hun ook mee. Nja dat was gewoon een hele mooie ervaring. NY zien vanaf het dak, hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen.
Die ochtend waren we om 7uur weer thuis, dus het ontbijt hadden we maar overgeslagen.
De laatste 3 dagen zijn we echte toeristen geweest. We hebben heel NY door gecrost met de subway om van alles te zien.
Maar we hebben heel ons lijstje afgewerkt.
Zondag ging Kareena weer naar huis, maar vrijdag waren Alicia en Shauna aangekomen.
Ook Chris hebben we nog gezien en Kirsten loste mij af.

De dag dat ik naar huis ging was echt de moeilijkste dag van alles.
Sochtens al uitgecheckt (dat maakt het zo officiaal). Smiddags zouden we gaan lunchen met Alicia, Shauna en Chris. En toen moest ik al afscheid nemen van hun. Shauna begon te huilen en tja, toen hield ik het natuurlijk ook niet meer droog.
Ik heb nog wat met Janna rondgehangen die dag, eigenlijk best wel doelloos, tot het tijd was om mijn spullen te gaan halen.
In Kirsten haar kamer heb ik me nog ff omgekleed en toen hadden we nog een half uur. En ik stelde het steeds meer uit, tot dit echt niet meer ging.
Janna en Kirsten liepen mee naar de taxi en toen was het toch ECHT zo ver. Ik nam afscheid van het mooie USA en van alle vrienden die ik daar heb gemaakt. Met een brok in mijn keel nam ik afscheid van de laatste 2 en stapte in de taxi... :(

Eenmaal op het vliegveld (JFK) aangekomen leek het alsof ik weer in een hele andere wereld was gestapt. Ik was 4uur te vroeg, maar liever te vroeg dan te laat.
Ik ging me maar al inchecken en daar begon het al weer.
Er waren 2 stoelen voor mij gereserveerd, nog niet zo'n probleem, gewoon 1 gecanceld. Maar mijn vliegtuig was 1,5 uur te laat, wat zou betekenen dat ik mijn aansluiting zou missen. Dus ik weer helemaal in de stress. Ik zag het allemaal weer helemaal gebeuren. Maar stress voor niks want na een half uur was het geregeld.
Ik kon in NY een vliegtuig eerder nemen en dan had ik perfecte aansluiting. Dat was eigenlijk de enige tegenslag die ik heb gehad op mijn terugreis, dus een heel stuk relaxer dan mijn heen reis!

Ondertussen bekom ik langzaam aan van mijn jetlag en probeer ik met iedereen weer wat bij te praten...
Ik kan terug kijken op een hele mooie reis en met veel meer ervaring opzak begin ik straks weer terug met school! Back in real life...



Ik wil jullie allemaal nog eens heel er bedanken voor alle steun die ik heb gehad. De lieve berichtjes en de kleine contacten hebben heel veel voor mij betekent. Zeker als ik me alleen, klein of onbegrepen voelde!

xxx Brenda

  • 30 Augustus 2010 - 15:09

    Olaf:

    Einde reis en begin van het Nederlandse leven weer. Valt vast tegen aan 1 kant aan de andere kant blij dat je iedereen weer ziet. Maar je zult zien went snel behalve het klimaat dan:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

special needs camp for 9 weeks and 1 week to travel :)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Terug in NL

15 Augustus 2010

Bijna thuis...

30 Juli 2010

de laatste weken!

03 Juli 2010

weekend vrij

03 Juli 2010

weekend vrij
Brenda

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 13054

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 Juli 2013

op ondekkingsreis

06 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: