Bijna thuis... - Reisverslag uit Homer Glen, Verenigde Staten van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu Bijna thuis... - Reisverslag uit Homer Glen, Verenigde Staten van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu

Bijna thuis...

Door: brendaUSA

Blijf op de hoogte en volg Brenda

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Homer Glen

Hi Everybody,

Jaja het is voorbij :( Kamp is afgelopen sinds vandaag. Vandaag hadden we de laatste schoonmaak (van 3uur) en morgen vertrekken de eerste mensen. :( Zo erg om afscheid te moeten nemen. Zoals sommige wel weten is dat niet mijn sterkste punt, zeker niet omdat het 10weken mijn '2e familie' is geweest en je ze wss nooit meer xiet. Ook al heb je zulke mooie plannen.
Maar genoeg geklaagd.

Mijn laatste weken. Pfff die zijn voorbij gevlogen!
Mijn laatste verslag was ong. 3 weken terug en dit lijkt een eeuwigheid!

Ik ga proberen te herinneren wat er allemaal is gebeurt en jullie nog een laatste update gaven.

In mijn vorige verslag was ik nachtdienst. Dit eindigde op zaterdag morgen. Dan hadden we 5uur om te slapen, want om 4uur moesten we weer gaan werken. En zo lossen de nachtdiensten zich af!
Dus die zaterdag was best zwaar en niet mijn beste dag. Ik had het gevoel dat ik dronken was, alles ging totaal langst me heen.

Maar die zaterdag begon ik weer in het girlsdorm. Dit keer waren er 4 meiden ipv 3. 1 Was dezelfde schattige Katie van de 1e sessie. Verder andere zoals: Karin, Caitlin en Erica.
Caitlin en Erica waren de 2 jonkies van 10 en 13. Super schattig!!!

Wat hebben we allemaal gedaan in die laatste week. Pfff ik moet heel diep graven in mijn geheugen nu...
De maandag hadden we Banquit. Jaja het bal waar ik in het begin over had verteld.
In breaktime ging iedereen zich opmaken. Dit was eigelijk best speciaal. Na de break gingen we naar onze campers om hun klaar te maken en in hun jurken te helpen. Iedereen zag er geweldig uit! Zo zie je ze helemaal van een andere kant.
Toen iedereen helemaal aangekleed en klaar was gingen we met de bussen naar een zaal.
Hier kwam je samen met je date.
Nou ik had dus Micky als date (en de 4weken dat hij op kamp was hadden we al een hele speciale band :)).
Hij kwam uit de bus en gentleman als hij is gaf hij me een corsage.
Toen begon het feest. Iedereen nam foto's van iedereen. En er werd muziek gedraaid. Er was een lopend buffet (zonder fried chicken this time:().
Dus we hebben heel de avond gedanst en lol gemaakt. Het was een hele geslaagde avond.

Wat hadden we verder nog.
We hadden een band (niet echt verassend). Maar deze band had ik voor het eerst gehoord op de poolparty. En die man (Dale) herinnerde me nog. Super grappig.

Donderdag hadden we movie night. Voor kamp begon hadden ze een film van voorgaande jaren die ze ons lieten zien. Maar toen zei het ons nog niet zo veel.
Donderdag lieten ze die weer zien met kampers erbij. Dus dit was best speciaal omdat je nou de gebruiken van de kampers herken. Sommige kampers moesten ook huilen omdat sommige in die tussentijd zijn overleden, maar nog wel op die film staan.
Ook in die week hadden we briefjes voor iedereen geschreven en een bag gemaakt. Dus de briefjes konden we daar in stoppen.
Die zak kregen we op donderdag en om al die brieven te lezen was best speciaal en emotioneel :(.
Op dat moment dringt het pas echt tot je door dat het bijna klaar is.

Vrijdag was het dan zo ver. De kampers gingen naar huis en kwamen niet meer terug.
Schattige Katie werd als eerst opgehaald. En ik moest gelijk huilen. Na mij begon ook little Sarah en Samantha. Echt heel erg. Maar Katie maakte ook een geluid alsof ze moest huilen... Zo zielig, want ze was bij ons voor alle 8 weken,
Daarna begon iedereen weg te gaan. Verder heb ik niet meer moeten huilen, maar het was wel een heel raar gevoel.

Toen iedereen weg was zijn we naar de film gegaan: Eclipse :D Super gaaf. En daarna ben ik met een paar meiden nog naar een club gegaan en afterparty ben een vriend van hun. Ik was om half7 thuis. OEPS.

De zaterdag zijn we naar een beachhouse gegaan van de ouders van Hannah en Alex, die zouden komen met daycamp. Dit was heerlijk en ontspannen. Ik heb niet meer gedaan dan, zwemmen en zonnen. (Met een hang-over) Pfff. Ook hebben we gebbq'd. Heerlijk!

Zondag moesten we werken, omdat daycamp weer anders was. Vrijdag hadden we ook niet schoongemaakt, dus dat moest op zondag gebeuren.
Verder hadden we redelijk veel vrij en was het toch nog een relaxte dag.

Goed daycamp, dit was weer helemaal anders dan regulair camp.
We hadden breakfast om 8uur en om 9uur kwamen de kinderen. Maar het was best relaxt, want er waren 8 kinderen, dus moesten we maar halve dagen werken.
Op maandag werkte iedereen. Dus hadden we met z'n 2e 1 camper. Ik had samen met Jenn Erica. Met haar hadden we ook al gewerkt tijdens regulair camp, dus dat was makkelijk.
Hoe zagen de dagen eruit.
Uhm.. nja om 8uur hadden we dus breakfast en om 9uur kwamen ze aan.
Dan gingen we naar ford hall en vaak gingen we gelijk zwemmen omdat het de hele week rond de 100 graden was (dat is rond de 35/40 graden in NL.
Veel te warm dus om met de kinderen buiten te zijn. (het was de warmste week van heel de zomer).
Daarna deden we vaak een activiteit in ford hall, zoals knutselen, een spel of dansen en zingen.
Om 12uur hadden we lunch en om 1uur wisselde we van dienst. Van 1 tot 2uur was het naptime. Dus we keken een film, speelde met de blokken of de kinderen sliepen.
Daarna was er weer een activiteit of 2 en om half4 was het snacktime.
Om 4uur werden de kinderen weer opgehaald en hadden we een korte meeting. Hierna waren we vrij.

De kinderen hadden bijna allemaal een beperking (maar verschillende) en ze konden rennen als een gek. Je kon ze geen moment uit het oog verliezen, want dan waren ze weg. Er waren 2 kinderen die geen handicap hadden, maar hun zusjes wel en die kwamen naar daycamp en hun vonden het zo leuk, dat ze ook kwamen.

Ookal werkte we maar halve dagen het was heel slpend en aan het eind van de week was ik kapot. Zeker als je die energieke kinderen niet gewend ben!

Vrijdag zijn we verrassend genoeg weer naar de bios geweest. Dit keer op mijn verzoek naar Step up 3D :D
Ik wax hier helemaal happy mee!

Zaterdag hadden we staffparty. Dit was een gekkehuis! We zouden om 12uur met een schoolbus richting een park gaan. Iedereen mocht drinken en dit werd dus ook flink gedaan...
Er was ook een BBQ en we hebben bassball gespeeld als drankspel. Super grappig. Maar tegen de tijd dat we dit speelde was de helft al behoorlijk dronken, dus het was niet echt een goed lopend spel haha.
Je leert iedereen op een hele andere manier kennen. Sommige ook op een hele vervelende manier als ze dronken zijn.
Er werd ook flink op tafels gedanst en er werd flink veel geknuffeld!
Ik dronk niet zo veel omdat het te warm was en ik wist dat we met de bus terug gingen. En zoals summige weten gaan ik en een bus tegewoordig niet meer zo goed samen en zeker niet als ik heb gedronken.
En ik zou die avond ook samen met Kate, Janna en Deanne uit gaan.

Die avond werden we dus opgehaald door big Scott. Dat is echt een schat van een vent. Het is een vriend van iedereen die hier langer komt en neemt ook echt zijn verantwoording voor de miede die hij mee neemt.
We gingen naar een Irish pub want daar zou een band optreden die ook hadden opgetreden bij ons op kamp.
We leerden weer wat mensen kennen (want de verschillende accenten vallen best op, dus iedereen is nieuwschierig).
Om 4uur vertrokken we richting huis, maar het was dus nog niet gedaan. We hadden honger dus gingen we langst de Mc Donalds om eten te halen.
Kate (die best dronken was) stapte uit de auto en begon een heel gesprek met de man achter de intercom.
Daarna zag ze dat er achter ons jongen gasten stonden dus ze sluurde mij uit de auto om een foto van mij en de jongens te maken. Er beschamend, maar super grappig. Scott reed verder dus wij stapte weer in, maar we moesten wachten op ons eten, dus Kate sleurde me weer de auto uit om met die gasten te praten.
Echt super grappig! Nja eenmaal terug in de auto gingen we weer op weg naar huis.
We waren thuis om half 5.

Vandaag (zondag) hadden we big lysol. Alles moest spik en span zijn. Het was een hell. Er waren veel mensen met een hang-over en we waren aan het schoonmaken voor 3,5uur. Killing, zeker met de hitte van 35/40 graden.
Om half 6 zijn we met een klein groepje uit eten gegaan. Dit om verschillende redenen.
!: Het was onze laatste avond samen
2: Het eten was niet te eten, we hadden restjes
3: Gewoon omdat het kon :P

Nu is iedereen afscheid aan het nemen en koffers aan het in pakken. Want morgen vertrekken ze om 6uur sochtends, dus een aantal zal ik niet mee zien :(
Andere zie ik weer in New York.

Owja voor de mensen die het nog niet weten: Mijn plannen zijn gewijzigd. Ik ga niet meer naar Washington, dit omdat het te veel geregel was en teveel geld koste!
Ik vertrek dinsdag avond samen met Janna met de trein naar NY. Deze reis is 20uur (killing!) Dus we komen woensdagavond aan in NY. :)

Het is zo snel. Over 9dagen ben ik alweer thuis. De zomer is nog nooit zo snel gegaan!

Het is hier nu ondertussen half 11 savonds, ik ben kapot van de korte nacht. Dus ik ga het hier bij laten (denk dat het wel genoeg is).
Morgen word een hele rare dag denk ik. Heel stil op het kampterein. Daarom vlucht ik morgen vroeg (9uur) met een groepjes die tot dinsdag blijven naar de mall. Zo kunnen we nog even genieten van onze laatste dag!

Ik zou zeggen tot over een paar dagen weer!

Dikke kus


  • 16 Augustus 2010 - 08:16

    Olaf:

    Weer heb ik je reisverslag gelezen en ik verwachte op zoveel weken eigenlijk weer een beetje hetzelfde maar het is toch weer heel anders.

    Je maakt best veel mee, denk niet alleen dat het goed is voor je studie maar ook weer een berg levenservaring erbij.

    Ik zal hier helaas niet zijn op de vrijdagavond dan ben ik net voor een weeekend weg. Mijn vakantie zit er na deze week ook op.

    Olaf

  • 16 Augustus 2010 - 08:56

    Danique:

    Tering Bren wat maak jij een hoop mee, echt een geweldige ervaring lijkt me!! Ik werk momenteele met dezelfde doelgroep als jou, er komt me veel bekend voor ;)
    Heel veel plezier in NY!

    Grtjs, Danique

  • 16 Augustus 2010 - 17:41

    Wim:

    He meisje, weer een leuk verslag heb het met veel plezier gelezen. kan me voorstellen dat het moeilijk is om afschijt te nemen van de staf je hebt er toch 9 weken mee opgetrokken.als er te stappen is ben je er bij he. groot gelijk geniet er maar van.
    veel plezier in ny deze week en goede reis. tot volgende week

  • 16 Augustus 2010 - 17:41

    Rita:



    Hallo Brenda.

    Geniet nog van je vakantie aldaar, je mist hier niets het is snertweer het lijkt wel herfst.
    Ik heb genoten van jouw reisverslagen.
    Je bent weer verrijkt met allerlei ervaringen.
    Laat ze je levenpositief beïnvloeden. We zijn blij dat je weer teugkomt en hoplijk heb je een betere terugreis dan de heen Tot spoedig ziens.

    Hartel8ijke groetjes: Rita van revalidatie

  • 22 Augustus 2010 - 10:52

    Jose/Rianne:

    Hoi Brenda,

    Wat een belevenissen, kun je later wel een boek over schrijven. Zeker met de vervelende heenreis erbij. Hoop dat de "thuisreis" ontspannende zal zijn.
    Goede reis, bedankt dat wij van thuisuit mee mochten kijken.

    Groetjes, Jose/Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Homer Glen

Mijn eerste reis

special needs camp for 9 weeks and 1 week to travel :)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Terug in NL

15 Augustus 2010

Bijna thuis...

30 Juli 2010

de laatste weken!

03 Juli 2010

weekend vrij

03 Juli 2010

weekend vrij
Brenda

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 13051

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 Juli 2013

op ondekkingsreis

06 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: