Voorbereiding - Reisverslag uit Breda, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Breda, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: brendaUSA

Blijf op de hoogte en volg Brenda

25 Mei 2010 | Nederland, Breda

Hallo iedereen,

Over 13 dagen is het dan eindelijk zo ver! Ik vertrek naar de USA...
Na een half jaar voorbereidingen, regelen en veel stress, is nu alles zo goed als rond!

Om jullie een klein kijkje te geven in wat er allemaal vooraf ging, hier alvast een verslag.

In Noverber kreeg ik te horen dat er een mogelijkheid was om naar het buitenland te gaan. Ik was gelijk enthousiast, maar wist niet waar ik naar toe wilde. Met mijn ouders dus naar de informatieavond.
Na wat uitleg over stage in het buitenland, mochten we verschillende presentaties volgen van leerlingen die voor mij waren.

Toen we bij de presentatie zaten voor summercamps in Amerika was ik gelijk verkocht! Al die vrolijke gezichten, spontaan verteld en leuke dingen daar kan je toch geen nee tegen zeggen?

Ik heb me hier gelijk voor aangemeld en het regelen kon beginnen.
Ik melde me aan op de site van CCUSA, de instelling die alles regelt. Daar moest ik aanmeldingsformulieren invullen. Ze vroegen de hempt van mijn lijf.
Voor school moest ik ook dingen regelen, zoals een Engelse CV, sollicitatiebrief EN motivatiebrief.

Nadat ik dit gedaan had, dacht ik dat ik er al bijna was. Had ik me hier op verkeken. Het begon nu pas!

Ik werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, in het Engels.
Toen hoorde ik van school dat de stages naar Amerika niet meer doorgingen. Ik zag mijn droom instorten! Ik heb moeten praten als brugman om het toch voor elkaar te krijgen...

Toen ik hoorde dat ik was aangenomen kon mijn dag niet meer stuk!
Ik ging echt naar de USA!!!

Wat ik verder nog moest regelen?
Mijn visum, mijn stage, mijn laatste schooldag, mijn vakantie achteraf (is nog steeds onduidelijk :S), de Pre-departure meeting in Utrecht, een koffer, enz...

Mijn visum was nog de grootste ramp!
Alleen naar Amsterdam, paar keer verdwaald, lange wacht tijden, strenge bewaking en dat alles in het Engels!

De Pre-departure meeting was hardstikke leuk. We kregen veel informatie over ons heen, maar deden ook leuke dingen, om zo een idee te krijgen hoe het op kamp gaat. Beetje dasen en zingen :P haha

Na de pre-departure meeting wist ik waar ik naar toe ging. Ik sprong een gat in de lucht. IK ZIT IN DE BUURT VAN CHIGACO! joepie!
Om precies te zijn ga ik naar Homer Glenn, 30 miles away from Chigaco in de staat Illinois... :D

En zondag 6 juni is het dan zo ver! Om 2.55 PM vlieg ik vanaf Amsterdam naar Londen en vervolgens naar New York, waar ik 1 nacht verblijf om gewend te raken aan het tijd verschil.
En maandag 7 juni word ik verwacht op het camp SHADY OAKS. Waar ik voor een geweldig summercamp ga zorgen (samen met andere 'conselours' van over de hele wereld) voor gehandicapte mensen. Het is dus een special needs camp!

Nou ik geloof dat dit mijn hele voorbereiding wel was... Nu begint de spanning aan me te knagen, maar ik heb er zo veel zin in! Van mij mag het 6 juni zijn.

Wel ga ik jullie allemaal missen, maar 25 augustus ben ik weer terug in Nederland.

Nou tot mijn volgende verslag maar weer, en dan vanuit de USA!!!

  • 25 Mei 2010 - 20:05

    Janneke:

    Heel veel plezier meid! Geniet ervan xxx (L)

  • 26 Mei 2010 - 08:16

    Anique:

    Echt Gaaf...!! Heeel veel plezier daar.

    Liefs, Anique

  • 26 Mei 2010 - 09:25

    Mandy:

    Have fun and behave! :P

  • 26 Mei 2010 - 18:51

    Jordy Mortier:

    Nu is het bijna zover he! Geniet er maar van in ieder geval! Het zal zo weer voorbij zijn, dat merk ik nu ook wel. Veel plezier!

    xx

  • 26 Mei 2010 - 19:14

    Dymphia:

    Hoi Brenda
    veel voorbereidingen lees ik, goede reis veel plezier in de usa
    en we zullen je volgen via je site succes
    Emiel en Dymphia

  • 04 Juni 2010 - 19:47

    Nicole:

    Leuke site! Goede reis en heel veel succes!

  • 06 Juni 2010 - 12:55

    Buren Nellie Robert:

    Het is nu dan eindelijk 6 juni, dus je bent onderweg! Heel goede reis en een plezierig verblijf in de States.

  • 06 Juni 2010 - 19:02

    Jacqueline:

    Hoi meid,
    we hebben je vanmorgen naar Schiphol gebracht en je bent nu onderweg. Hele fijn tijd en hou ons af en toe op de hoogte!!
    heel veel groetjes van 't Steen mam xxx

  • 08 Juni 2010 - 10:55

    Wilco:

    Hoi Brenda,
    Heel veel succes met je stage. Maak er iets moois van!!
    Greetz!
    Wilco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

special needs camp for 9 weeks and 1 week to travel :)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Terug in NL

15 Augustus 2010

Bijna thuis...

30 Juli 2010

de laatste weken!

03 Juli 2010

weekend vrij

03 Juli 2010

weekend vrij
Brenda

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13055

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 Juli 2013

op ondekkingsreis

06 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: