de eerste week - Reisverslag uit Breda, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Breda, Nederland van Brenda Hamer - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: brendaUSA

Blijf op de hoogte en volg Brenda

16 Juni 2010 | Nederland, Breda

Hoi iedereen,

Hier ben ik weer. Het kamp is eindelijk begonnen en het is nu ineens heel druk. Maar ik heb toch tijd gevonden om een verslag te plaatsen!

Ik zal in het kort vertellen wat we de eerste week hebben gedaan en de eerste 3 dagen met de campers.

Mijn week begon dinsdag echt.
Ik stond om 8 uur op want we hadden breakfast tussen 9 en 10 uur. Om 10 uur kregen we een welkom en uitleg. Hierna waren we vrij tot 1uur, want dan hadden we lunche. 'S middags waren we vrij en gingen we naar wallmarkt (iedereen was hier helemaal opgewonden over, maar dit viel tegen!)
Van 6 tot 7 was er dinner en 's avonds free time

Woensdag:
Na breakfast gingen we schoonmaken met z'n alle. (heel het kamp)
En na lunch hadden we de kennismaken. Een rondje met de namen, leeftijd en land.
van 15.30 tot 16 hadden we lifting demonstration, omdat we geen elektische liften hebben, kregen we uitgelegd hoe we het best kunnen liften zonder onze rug pijn te doen.
en 's avonds hadden we weer free time. (wat een luxe he?!)

Donderdag:
na breakfast gingen we met een groepje naar the social security (zoiets als de gemeente in NL) en een meeting met de 'nurse'. Zodat zij alle bijzonderheden weet.
Van 2 tot 4 pm lifting in de pool
van 4 tot 5 pm de regels van camp en info.
En 's avonds weer free time.

vrijdag:
's ochtends kregen we CPR (reanimatie) 's middags Sensitivity and trust. In groepjes van 2 deden we verschillende opdrachten. Zoals de voeten aan elkaar binden en een race, de 1 is blind en de ander leid haar rond.
Bij dinner moesten we elkaar eten geven, met een handicap. Dus blind, geen handen, niet praten, spasme enz...
's avonds gingen we met z'n alle bowlen en wat drinken in de bar daar. Super gezellig! We waren rond 11 pm thuis.

Zaterdag hadden we een vrije dag. We konden kiezen of we wilden gaan winkelen of naar een bar football kijken. Dus ik koos voor winkelen in een winkelcentrum :P haha
om 6pm krijgen we een welkomst dinner, georganiseerd door ouders van een camper. Met pizza en taart :D

Zondag:
Dit was een hele drukke dag. We kregen de laatste info. Ook werd ons verteld in welk dorm (Slaaphuisje) we kwamen te werken. Ik werk bij de meiden.
Een hele boel info die laatste dag.

Nou eindelijk was het maandag en begon het kamp! JOEPIE!!!
De campers konden komen tussen 9uur en 5uur. De mijne kwam al om 11uur dus geen hele dag wachten gelukkig!
Maar dan moet je ze gaan bezighouden een hele dag. Pfff das best lastig.
Ik had Lisa, schat van een meid, maar ze staat op repaet :P haha
We hebben veel gelopen, geknutseld en spelletjes gespeeld.
's avonds hadden we een kampvuur met liedjes en smorse! Super lekker die dingen!! haha

Dinsdag had ik iemand anders onder mijn houden. 's Ochtends gingen we naar de Big run wolf farm. Was super gaaf. Ze hadden daar wilde dieren, zoals wolven, een beer, racoons, cyotes enz... Echt super vet, want echt wild waren ze niet. En je kon ze gewoon aaien (behalve de wolf en de beer)
's middags was er breaktime en moest ik ons dorm schoonmaken en daarna had ik dormdutty (leg zo uit wat dat is). Dus een break had ik niet gister. Na de break kwam de regen met bakken uit de hemel, dus hebben we ons binnen bezig gehouden.
'S avonds hadden we pyama party :D Met verschillende spelletjes en muziek.

Vandaag had ik weer een andere camper. Dit is een super meid. Hele dagen lachen en super schattig.
vanochtend hadden we de kerk (deze sponsoren shady oaks en komen elke woensdag) :S fijn.
Na lunch deed ik een klein spelletje en heb ik gelopen en toen was het breaktime. Dus ben nu een verslag aan het typen

Verdere info over het kamp:
We werken 1 op 1. En we routeren. Dus elke dag krijg ik een andere kamper, maar in het meiden dorm zijn maar 3 meiden. Dus krijg ik om de 3 dagen de zelfde.
We gaan de campers wekken om 8.15 en maken ze klaar voor ontbijt wat is om 9uur.
Hierna is er programma of vul je het zelf in. Om 12uur is er lunch en om kwart voor 2 is het breaktime voor 2 uur.
om 17uur hebben dinner en om 9uur is het programma afgelopen en zorgen we dat iedereen in bed ligt.
Om 10 uur is onze dienst afgelopen. Best zwaar dus!

Verder zijn er verschillende schema's. Iedere dag moet ons dorm schoongemaakt woren (ik dus elke dinsdag).
En elke dag is er tijdens de breaktime dormduty. Dit betekent dat je in het dorm waar je word geplaatst, moet schoonmaken en op de campers moet letten. Want deze rusten of doen iets voor hun zelf.

Ze zijn hier ook bezig met een speeltuin te maken, en nou hebben ze de electrischeitskabel geraakt. We hebben dus al 2 dagen geen licht of stroom :S Heel handig. Vooral als er een camper bang is in het donker. Of als je moet douchen in het donker. :S

Ik denk dat dit alles wel was. Hoop dat ik niks ben vergeten. Ik ga nu lekker in de zon liggen, voor het laatste uur!

Morge ga ik proberen om er foto's op te zetten, zodat jullie een beter beeld krijgen!

Ook wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties! Super leuk om die te krijgen :D

See you in a bit!

  • 16 Juni 2010 - 20:03

    Agnes:

    Wat een leuk kamp zeg, maar wel met de nodige troubles .. Enfin dat hoort er ook bij.
    Veel plezier verder en trouwens je verslagen zijn een lust om te lezen, ben al benieuwd naar de foto's,

  • 16 Juni 2010 - 21:01

    Wim:

    Hoi Meisje, leuk weer een verslag van je te lezen hoe het is, nu het kamp is begonnen.Begrijp dat het best zwaar is met de campers, maar je er wel van geniet, hier had je lang naar uitgekeken.hoop dat je snel een foto kan of mag plaatsen.
    kijk uit naar je volgende berichtje.xxx

  • 16 Juni 2010 - 22:06

    Smos:

    'T klinkt daar supervet Paulien!;-) Wil zeker nog meer van die fabeltastische-verhalen lezen. Hoop dat je't nog heul veel naar je zin zult hebben!

  • 17 Juni 2010 - 06:29

    Jan:

    Klinkt goed allemaal,geniet er van.Hou nog een beetje energie over voor de maand september(grapje).
    Werk ze nog en veel plezier.

  • 17 Juni 2010 - 07:20

    Ilona:

    Zo te horen heb je het wel goed naar je zin, ondanks dat het volgens mij erg wennen was. Ik mis je wel al, wilde je van de week al smsen of we iets samen konden doen=P Nog maar ff wachten! Have fun!
    xx

  • 17 Juni 2010 - 10:19

    Leonie:

    heee meisj das wel super gaaf om te lezen wat je daar allemaal aan het doen bent ! hoop dat je het daar goed naar je zin hebt
    we wachten weer op je volgende verhaal !

    dikke kus

  • 17 Juni 2010 - 17:11

    Dorien:

    Amaaaijjj,, wat een verhaal zeg...! Maar je hebt het daar wel super toch?! Zo te lezen iig wel:) Was wel even wennen? Al da geouwehoer int engels:p Njah, geniet ervan en we lezen je volgende verslag wel weer!
    Werk ze!!
    Groetjess X

  • 17 Juni 2010 - 20:25

    Adinda:

    Heylaa Brendaa!!!

    Het klinkt echt super gaaf!! je gaat echt een top tijd hebben en die kleine troubles daar ben jij wel tegen bestand!!!! Vind het super knap van je dat je dit werk doet, kei tofff zo'n vriendin.. Ik wens je heeeel veel plezier en hou ons op de hoogte :).. Dikkee kussss Adindaa

  • 17 Juni 2010 - 20:31

    Mandy:

    heey bren
    blij dat je t naar je zin hebt.
    the wear it pink party 2 is inmiddels ook weer voorbij en het was wel een succes. de opkomst viel een beetje tegen maar het was niet echt warm, gelukkig wel droog! voetbal heeft er waarschijnlijk ook niet aangeholpen (kut wk!! :P)
    de opbrengst is uitgekomen op €1250 euro dus toch nog wel een mooi bedrag gelukkig!

    grtz mandy

  • 18 Juni 2010 - 09:17

    Janneke:

    Hee Brennie, leuk om weer van je te horen!
    Het klinkt allemaal zo leuk! Super gaaf!

    Wel balen van de stroom haha

    Ben je al gewend aan het tijdsverschil?
    Heel veel succes en plezier nog! xxxx (L)

  • 18 Juni 2010 - 15:31

    Marinya:

    eeey meid

    zo te lezen heb je het naar zin. egt gaaf om te lezen. veel plezier nog en ik blijf je volgen or :P

    xxx

  • 19 Juni 2010 - 06:53

    Oom Peter En Tante R:

    Wat een genot om je reisverslagen te lezen, het sprankelt en spettert ons tegemoet.
    Graag nog meer!!! Veel energie en leut toegewenst voor de komende week.

  • 19 Juni 2010 - 09:32

    Nicole:

    Ha nicht, leuk om je verslagen te lezen! Gelukkig kan je er nog tijd voor maken want je hebt het wel lekker druk zo te lezen. Nog heel veel succes en geniet er van, groetjes vanuit Ulst

  • 30 Juni 2010 - 17:44

    Rita:

    Hulst 30 juni.

    Hallo Brenda hier ben ik even in de ether.
    Het is dus gelukt om jouw in beeld te krijgen.
    Leuk die reisverslagen ik ben erg blij dat ik die mocht lezen.
    Ik zou ze mee willen nemen naar afd Revalidatie om ze daar aan de collega's te laten lezen.
    Vind je dit oke of heb je het liever niet?
    Nou ik hoor het nog wel.
    En ik kijk weeral uit naar het volgende reisverslag en de daar bijhorende foto's.
    Ik moest ook erg lachen om die foto waar jij die man van het toilet moest tillen zonder lift of zo.
    Pas goed op je rug en geniet met volle teugen van alle leermomenten en de vrije tijd.

    Tot spoedig hoors groetjes: Rita Corita.
    of Riet petite!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

special needs camp for 9 weeks and 1 week to travel :)

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2010

Terug in NL

15 Augustus 2010

Bijna thuis...

30 Juli 2010

de laatste weken!

03 Juli 2010

weekend vrij

03 Juli 2010

weekend vrij
Brenda

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 13008

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 31 Juli 2013

op ondekkingsreis

06 Juni 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: